Kiedy należy wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to fachowo zrobi. Spore firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, więc przygotowaniem logotypów zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to zlecić, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który para się przygotowaniem grafik.
W sytuacji rebrandingu logo firmy kreuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest również dosyć sporym kosztem.
W takiej sytuacji powinno się przedtem zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej w ogóle mieć kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Oczywiście istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, by firma miała dobrze opracowany intencja tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest takie proste. Zdarza się, że to wymaga realnie na prawdę dużo pracy. Projektowanie logo trzeba zacząć od nowa i to także nie jest wcale takie proste. Logotyp, który był poprzednio, w pewnych przypadkach wręcz nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, ale po prostu od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być odrobinę inne, oczywiście musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, ale powinno przekazywać inne wartości, jeżeli już się zmieniły, albo posiadać inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest de facto bardzo duże.
Więcej informacji: http://www.actinea.pl.